יום שלישי, 22 במרץ 2016

סוגי הרדמה עבור ניתוח פלסטי אף

ניתוח אף הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר, וכמובן שלביצוע שלו נחוצה הרדמה

ניתוחי אף הם אולי הניתוחים הפלסטיים השכיחים והפופולאריים ביותר בעולם הניתוחים הפלסטיים של ימינו. מדובר בניתוחים שיכולים לקיים מספר מטרות, אך כאשר מדברים עליהם בהקשר פלסטי הכוונה היא בדרך כלל בשינוי צורתו של האף, בהסרת עצם או יישור צורת האף – בהתאם לרצון של המנותח או המנותחת. עם זאת, חשוב גם להבין כי ניתוח פלסטי באף הוא לא ניתוח פשוט כל כך מבחינה כירורגית, ויש צורך במקצועיות גבוהה של מנתח פלסטי בכדי להגיע לתוצאות איכותיות לטווח הארוך איתו. כיאה לניתוח שכזה, כמובן שהוא צריך להתבצע בהרדמה – למניעת כאב, הפחתת חרדה והרפיית שרירים שמקשים על הניתוח. כעת, נבין מהן האפשרויות שלנו בתחום ההרדמה בניתוחי אף ומה משפיע על ההחלטה ביניהן.

מהם סוגי ההרדמה האפשריים בניתוחי אף, ומה משפיע על הבחירה בין האפשרויות?

·       הרדמה מלאה או מקומית – שתי האפשרויות הרלוונטיות עבור הרדמה לניתוחים פלסטיים ככלל ולניתוח אף בפרט הן הרדמה מלאה או הרדמה מקומית. ההבדל בין אפשרויות אלה הוא כמובן מידת המודעות של המנותח ומצב הכרתו – כאשר הרדמה מקומית המנותח נמצא בהכרה ומודע למתרחש סביבו, בעוד בהרדמה מלאה הדבר לא כך.
·       אז מה בוחרים? הבחירה בין שתי אפשרויות ההרדמה תלויה בכמה וכמה פרמטרים. הפרמטרים הללו כוללים את מידת החרדה של המנותח, מצבו הבריאותי ורגישויותיו לתרופות של המטופל, מורכבות ההליך הכירורגי וכן ההעדפות של כל מנתח פלסטי. ככל שמפלס החרדה גבוה יותר והניתוח מורכב יותר כך הסיכוי שתיבחר הרדמה מלאה עולה, אם כי ישנם גם מנתחים שמעדיפים הרדמה מקומית מתוך הבנה כי כך ההליך הכירורגי לרוב פשוט יותר.

ניתוח פלסטי באף

מנתח איכותי ברמה הגבוהה ביותר יחליט אתכם על ההרדמה הנכונה ביותר עבורכם


הבחירה בניתוח אף, כמו בסוגים רבים אחרים של ניתוחים פלסטיים, בין הרדמה מלאה למקומית, צריכה להתבצע בין מנתח פלסטי מקצועי ואיכותי לבין המנותח. כאשר הבחירה הזאת מתבצעת בהבנה בין שני הצדדים, תוך הבנה של האינטרס המשותף להגעה לתוצאה האיכותית ביותר ותוך שקיפות רפואית מלאה, ניתן לבחור בהרדמה הנכונה ולבצע את הניתוח בצורה המקצועית ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה