יום רביעי, 21 בספטמבר 2016

כל מה שרצית לדעת על האסתטיקה של החזה

לא מעט אנשים עסקו בעבר ועודם עוסקים באחד מהנושאים המרתקים ביותר שיש - האסתטיקה של החזה הנשי. בחברה המערבית, החזה הנשי נחשב מצד אחד למשהו מיני אשר מסתירים אותו, אך לעתים גם דבר אשר ניתן לחשוף אותו באופן מלא או חלקי (ולא מדובר רק על החברה המודרנית בהכרח). השאלה היא כמובן, מה נחשב לאסתטי ומה לא? למה יש נשים שפונות אל ניתוח הגדלת חזה אצל מנתח פלסטי? למה אחרות יפנו אל ניתוחים פלסטיים של הגדלת חזה וחלק להקטנת החזה? בואו ונסתכל יחד על התפישה האסתטית:

להבין את התפישה לעומק

       זה קשור להישרדות - יש נשים שפונות לניתוח של הגדלת חזה אצל מנתח פלסטי, כי הן טוענות שללא חזה גדול הן לא חשות נשיות. מהיכן תפישה זו נובעת? נראה כי גברים ונשים אכן נוטים לעתים לקשר בין גודל של החזה לבין תכונות של נשיות, וזה כנראה נובע דווקא מתפישה הישרדותית. בעבר כשתינוקות היו תלויים אך ורק בהנקה כדי לשרוד, אישה עם חזה גדול הייתה נתפשת כאישה עם יותר חלב וכבחירה יותר מוצלחת כאם לצאצאים. נכון שהיום אין לזה שום צורך - אך משהו בתפישה ההישרדותית עוד נותר אצלנו.
       חזה פרופורציונלי לגוף - אולם חשוב מהתפישה ההישרדותית, יש גם תפישה של פרופורציה בגוף, ולמעשה זו התפישה השלטת כיום, זו וגם הסיבה שיש נשים שבוחרות ניתוחים פלסטיים של הגדלת חזה, ואחרות דווקא יעדיפו להקטין את החזה. התפישה בעצם אומרת שצריך שישה יחס מסוים בין גודל החזה לבין המבנה של הגוף. יש נשים שחזה גדול דווקא עלול להיות בולט מידי עבורן על רקע מבנה גוף רזה מאד. לנשים אחרות עם מבנה גוף מלא, אולי באמת יתאים יותר ניתוח הגדלת חזה.

אין בהכרח תשובה אחידה


לסיכום, תפישת האסתטיקה היא במידה מה כמובן גם תפישה סובייקטיבית, אשר נשענת על כושר השיפוט האישי שלנו. אין שום חובה כמובן לגשת אל מנתח פלסטי ולעבור ניתוח הגדלת חזה או הקטנה - אבל כמובן שאם את רוצה חזה שבעינייך יהיה יותר אסתטי, אפשר ואף רצוי לעשות זאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה