יום שבת, 18 בנובמבר 2017

האם שאיבת שומן פותרת את הבעיה?

ניתוח שאיבת שומן מבוצע במטרה להוריד עומסים מהגוף. הניתוח מתאים למי שסובל מהצטברויות של שומן במקומות מסוימים ולכן הוא מומלץ עבור גברים ונשים עם עודפי שומן בסנטר, בירכיים וכן הלאה. ניתן גם לבצע את הניתוח בכמה מקומות שונים בעת ובעונה אחת, אך במקרים כאלה יש לקחת בחשבון את הצורך בהרדמה כללית.


השאלה המעניינת היא האם שאיבת שומן אכן פותרת את כל הבעיות שקשורות להשמנת יתר. התשובה לכך שלילית כי יש כמה מצבים שבהם ניתוח שאיבת שומן לא אפקטיבי:

א. יתר שומנים בדם – 

מבחינה רפואית, מצב של יתר שומנים בדם שנקרא גם "היפרלפידמיה" לא ניתן לפתור באמצעות הניתוח. שאיבת שומן לא תשנה את יתר השומנים בדם ולא תביא לתוצאות הרצויות בטווח הקצר והארוך. במקרים כאלה ההמלצה היא לבצע ניתוח קיצור קיבה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי האפשרויות שעל הפרק.
ניתוח שאיבת שומן

ב. עודף משקל משמעותי

גם במצבים של עודף משקל משמעותי אין טעם לנסות לבצע ניתוח שמטרתו שאיבת שומן. הסיבה לכך היא ששאיבה של כמות גדולה של שומן בבת אחת מגדילה את הסיכון לסיבוכים. גם כאן הפתרון עשוי להיות ניתוח קיצור קיבה שמבוצע במכוני רפואה ברחבי הארץ.

ג. היעדר פעילות גופנית ותזונה לא נכונה

מיותר לציין שאף ניתוח של קיצור קיבה או שאיבת שומן לא יפתור בעיות שנובעות מהיעדר מוחלט של פעילות גופנית ומתזונה לא נכונה. כל עוד לא משנים את הרגלי התזונה, אין שום סיכוי לשמור על משקל גוף תקין או להשיג מראה חטוב..

מתי מבצעים שאיבת שומן?

על אף האמור לעיל, יש הרבה מצבים שבהם שאיבת שומן היא בהחלט הפתרון הכי טוב לבעיות שעמן מתמודדים גברים ונשים. בראש ובראשונה, הניתוח מומלץ עבור מי שרוצה להשיג מראה אסתטי. הניתוח נחשב קל ופשוט יחסית, הוא מבוצע בהליך קצר של הרדמה מקומית או כללית וגם העלויות שלו אינן גבוהות.
לבסוף, רבים מעידים על עלייה בתחושת הביטחון העצמי לאחר הניתוח. זו סיבה מספיק טובה לשקול אותו ולנצל את יתרונותיו?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה