יום חמישי, 24 בדצמבר 2015

ההבדלים בין ניתוחים פלסטיים בארץ בהשוואה לאירופה וארה"ב

ניתוחים פלסטיים לשיפור המראה האסתטי נחשבים כיום הליך רפואי מקובל ונפוץ בכל רחבי העולם. יחד עם זאת, אפשר עדיין לעמוד על מספר הבדלים בין ניתוחים בארץ בהשוואה למדינות אירופה וארצות הברית:
  1. שאיבת שומן - בארצות הברית נחשב ניתוח שאיבת שומן לשני בשכיחותו אחרי הגדלת חזה. ניתוח הגדלת חזה נמצא במקום הראשון בישראל, באירופה וגם באמריקה, אבל לגבי שאיבת שומן יש הבדל משמעותי. בישראל פחות מ-10% מבצעים את הניתוח, לעומת 35% בארצות הברית.
  2. מנתח פלסטי - רוב הניתוחים הפלסטיים בארץ מבוצעים בבתי חולים פרטיים. בישראל בוחרים מנתח פלסטי לפי מחיר, המלצות וניסיון ספציפי, בעוד בארצות הברית ובאירופה יש הרבה הליכים המבוצעים במסגרת ציבורית.
  3. כמות - בישראל נעשו בשנת 2011 לבדה 12-13 אלף ניתוחים פלסטיים ובשנים האחרונות חלה עלייה של 5% בביקוש לניתוחים מן הסוג הזה. אמנם קשה להשוות את הנתונים לאירופה ולארצות הברית בגלל פערים במספר התושבים, אך ניתן לשער שהעלייה בביקוש תהיה סולידית וקטנה יותר.

ניתוחים פלסטיים


איפה מבצעים הכי הרבה ניתוחים?

אפשר לעקוב אחר הבדלים בביקוש לניתוחים פלסטיים במדינות שונות ברחבי העולם. בברזיל לדוגמא יש ביקוש גבוה להקטנות חזה גבריות, לעומת ניתוח הגדלת חזה לנשים, שתלים להגדלת ישבן וניתוחים להצרת הנרתיק. ניתוח אף פופולארי בעיקר באסיה, סין, יפן ודרום קוריאה והמדינה שבה מבוצעים הכי הרבה ניתוחי הגדלת חזה היא ארצות הברית. אחריה נמצאות ברזיל, מקסיקו, איטליה וסין. בכל הנוגע לטיפולים לא פולשניים שלא מחייבים ניתוח פלסטי כירורגי, במקום הראשון נמצא טיפול בוטוקס.

בישראל עצמה הנתונים מגוונים יותר. ניתוח הגדלה, הקטנה והרמת שדיים הוא נפוץ ביותר, אך אחריו נמצאים ניתוחי מתיחת פנים והחלקת קמטים, ניתוחי אף ומתיחת בטן. ניתוחים נפוצים אחרים בישראל הם שאיבת שומן באחד מאיזורי הגוף, ניתוח עפעפיים וניתוח פין. הניתוח הכי פחות שכיח הוא הצמדת אוזניים. עם זאת, סקר מקביל מגלה כי האיבר שהכי מטריד את הישראלים הוא האף. זאת למרות שניתוחי אף מהווים רק 12% משלל הניתוחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה